Canyon Bicycles er en tysk sykkelprodusent, som revolusjonerer sykkelverdenen ved å tilby sykler av høyeste kvalitet via direkte salg til forbrukere. I motsetning til konkurrentene selges Canyon Bicycles eksklusivt på nettet – noe som eliminerer mellomleddet, og tilbyr forbrukerne en teknologisk avansert sykkel til en 20-30 % lavere pris. Datastøttet utvikling, høyt kvalifiserte ingeniører, kreative designere og lidenskapelige syklister utgjør fundamentet for dette ekstraordinære selskapet som erobrer hele verden.
FORDELENE MED SEKO-LØSNINGEN
- Skreddersydde løsninger muliggjør vekst i USA, med samtidig vedlikehold av kvalitetsstandardene
- Behandling av ordre den samme dagen øker omsetningshastigheten
- Økt effektivitet og forbedret transporttid
- SEKO-teknologien implementert for enkelhet og synlighet
UTFORDRINGEN
Hele Canyons globale virksomhet er sentrert rundt deres sofistikerte design-, salgs-, drifts- og ingeniørteam i Koblenz, Tyskland. Canyons ønsket å ekspandere, og å bli et globalt selskap som kunne vokse raskt i USA. Derfor søkte de en logistikkpartner som de kunne stole på, og som kunne opprettholde kostnadseffektiviteten. Canyons team konkluderte med at mange av kundene deres ville være bosatt på vestkysten, inkludert California, med også i New York og Miami, Florida. De trengte et distribusjonssenter på vestkysten for å betjene den store kundebasen sin, samt muligheten til å forsende sykler over hele Nord-Amerika.
LØSNINGEN
SEKO Logistics brukte distribusjonssenteret sitt i Chino, California, for å imøtekomme Canyons forespørsel. De utviklet en skreddersydd løsning – de omgjorde lageret sitt til et anlegg for å understøtte forsyningskjeden, kvalitetskontroll og teamintegrasjon. SEKO integrerte SEKO 360 WMS-plattformen sin med sin ERP og CRM (SAP ByD).
Canyon Bicycles' prisbelønte, teknologidrevne design er veldig viktig for forbrukerne deres. Det var derfor avgjørende at logistikkpartneren tillot Canyon-ansatte å jobbe på anlegget deres, for å opprettholde kvalitetskontrollen av Canyons patenterte teknologi. SEKO møtte og overgikk disse forventningene ved å implementere en Canyon-leid del av Chino-anlegget, som inkluderer en Wi-Fi-brannmur, individuelle telefonlinjer, tilpassede inspeksjonsstasjoner, pauserom og til og med en testbane.
RESULTATET
Denne skreddersydde løsningen administreres av SEKO 360 for å møte de stadig krevende Omnikanal-logistikkbehovene til et innovativt selskap, som var banebrytende i markedet for netthandel av sykler i det 21. århundre. Ved mottak laster SEKO syklene av containerne, merker dem i varelageret, plasserer dem på Canyons tilpassede hyller, søker og pakker dem inn daglig etter behov. Denne komplette ende-til-ende-løsningen, og det strømlinjede partnerskapet, har hjulpet Canyon med å ta det amerikanske markedet med storm, og bane vei for fremtidig vekst.
SEKO har vært en fantastisk partner for oss i vår lansering av produktene våre i USA. De fokuserte på en kontinuerlig forbedring av logistikkprosessen, mens vi bygget opp selskapet og økte volumene våre. Dette gjorde at vi kunne fokusere på markedsføring og salg av våre innovative sykler og tilbehør i det amerikanske markedet. De har alltid funnet måter å effektivisere prosessen. Fra å installere bredere reoler til å fremskynde ordrebehandlingen for online bestillinger, noe som har gitt oss muligheten til å fokusere på kjernevirksomheten vår. USA er nå et nøkkelmarked for Canyons sykler, og vi er spente på vår fortsatte vekst i dette markedet i årene som kommer.
Blair Clark President for Canyon Bicycles USA
VÅRT KUNDEFOKUS
Alt vi gjør er designet for å gjøre kundenes liv lettere - hjelpe dem med å utvikle og opprettholde gode forhold til sine egne kunder.
La oss få vite hvilke forretningsutfordringer du står overfor, så får vi se hva vi kan gjøre for å hjelpe. Vi ser frem til å høre fra deg, og takker for at du tok kontakt.
For å finne ut mer, fyll ut skjemaet, send en e-post til sales.no@sekonordic.com, eller ring oss.